Θα διευθύνει την 100μελή Κρατική Ορχήστρα Αθηνών που θα ερμηνεύσει τα καλύτερα αποσπάσματα από τα έργα του.
Θα διευθύνει την 100μελή Κρατική Ορχήστρα Αθηνών που θα ερμηνεύσει τα καλύτερα αποσπάσματα από τα έργα του
Ποιος είναι :
Ο Αλεξάντερ Ντεσπλά γεννήθηκε στο Παρίσι από Γάλλο πατέρα και Ελληνίδα μητέρα (παρά ταύτα λένε πως δεν μιλάει λέξη Ελληνικά). Ξεκίνησε να παίζει πιάνο σε ηλικία 5 ετών, μεγάλωσε ακούγοντας Ραβέλ, Ντεμπυσί και τζαζ, σπούδασε με σπουδαίους δασκάλους – μεταξύ των οποίων και με τον μεγάλο Έλληνα δημιουργό, Ιάννη Ξενάκη – λατρεύει τον κινηματογράφο και όνειρό του ήταν να γίνει συνθέτης κινηματογραφικών ταινιών!
Ο δρόμος της επιτυχίας
Φέτος, την 8η φορά που προτάθηκε για Oscar, o Αλεξάντερ Ντεσπλά κέρδισε το «χρυσό αγαλματάκι», της Κινηματογραφικής Ακαδημίας, για την εντυπωσιακή μουσική του στη ταινία, The Grand Budapest Hotel (σε σκηνοθεσία Wes Anderson και πρωταγωνιστές τους Ralph Fiennes, Willem Dafoe, Jude Law, Bill Murray, Edward Norton). Στην απονομή ευχαρίστησε και την Ελληνίδα μητέρα του.
Την πρώτη του μουσική για ταινία την έγραψε σε ηλικία 25 ετών, “ Le souffleur” και έκτοτε έχει συνολικά «ντύσει» περισσότερες από 40 ταινίες. Η κατάκτηση του Χόλιγουντ ξεκίνησε με τη μουσική της ταινίας «Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» (2003, Σκάρλετ Γιόχανσον) και η συνέχεια ήταν καταιγιστική. Οι πιο γνωστές ταινίες στις οποίες υπογράφει τη μουσική είναι:
Syriana (George Clooney, Matt Damon)
The Curious Case of Benjamin Button (Brad Pitt, Cate Blanchett)
Harry Potter and the deathly hallows μέρος 1ο
The Ides of March (George Clooney, Philip Seymour Hoffman)
Argo (Ben Affleck)
Godzilla (Aaron Taylor-Johnson, Juliette Binoche)
The Imitation Game (Benedict Cumberbatch, Keira Knightley)
Βραβεία
1 Oscar (προτάθηκε 8 φορές)
1 Golden Globe (προτάθηκε 7 φορές)
2 British Academy Film (προτάθηκε 7 φορές)
2 Grammy (προτάθηκε 6 φορές)
3 Cezar (προτάθηκε 8 φορές)
Τι λέει ο ίδιος ο Ντεσπλά
«Το να συνθέτεις σημαίνει να σκέφτεσαι. Οφείλεις να έχεις το μυαλό σου σε λειτουργία για να βρεις ποιο είναι το concept της μουσικής για την ταινία.
Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι το να βρω την αληθινή ουσία σε επίπεδο ενορχήστρωσης , βασικών θεμάτων, δευτερευόντων θεμάτων ή μουσικών μοτίβων που θα προκύψουν στην πορεία και να προσπαθήσω να βρω το «δραματουργικό τόξο» της ταινίας. Αυτό είναι το βασικό πράγμα, από εκεί ξεκινάω και παίρνω τον χρόνο μου για να βρω την κατάλληλη δομή.
Γιατί όταν ο σκελετός είναι συμπαγής και σταθερός μπορείς να αρχίσεις να προσθέτεις χρώματα και σχήματα πιο εύκολα»
Αλεξάντερ Ντεσπλά, Ηρώδειο 9 Σεπτεμβρίου, Συναυλία με τη συνοδεία της 100μελούς Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.
Εριφύλη Μαρωνίτη