«Δεν επιδιώκουμε να δρέψουμε δάφνες νεωτερισμού. Αλλά μια ουσιαστική προσέγγιση και ανάγνωση του δράματος, που θα το φέρει κοντά μας, για να το νιώσουμε σε όλο του το μεγαλείο», λέει για την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία της ελληνικής αρχαιότητας, ο Νίκος Κουρής, μιλώντας στο WEB TV του Mega Γεγονότα και την Εριφύλη Μαρωνίτη, πριν από την πρεμιέρα στην Επίδαυρο, στις 8 και 9 Ιουλίου.
«Δεν επιδιώκουμε να δρέψουμε δάφνες νεωτερισμού. Αλλά μια ουσιαστική προσέγγιση και ανάγνωση του δράματος, που θα το φέρει κοντά μας, για να το νιώσουμε σε όλο του το μεγαλείο», λέει για την Ορέστεια του Αισχύλου, τη μοναδική σωζόμενη τριλογία της ελληνικής αρχαιότητας, ο Νίκος Κουρής, μιλώντας στο WEB TV του Mega Γεγονότα και την Εριφύλη Μαρωνίτη, πριν από την πρεμιέρα στην Επίδαυρο, στις 8 και 9 Ιουλίου.
Ταλαντούχος και στοχαστικός, ο Νίκος Κουρής μιλά για τα τρία κλασικά έργα, τον «Αγαμέμνονα» – στον οποίο υποδύεται και τον ομώνυμο ρόλο – τις «Χοηφόρες» και τις «Ευμενίδες». Για τρία μεγάλα, διαχρονικά θέματα, που ταλανίζουν την ανθρωπότητα – τον πόλεμο, τη δίψα για εκδίκηση, τη δικαιοσύνη.
«Υπάρχει δικαιοσύνη, και ιδιαίτερα στην τελευταία της τριλογίας τραγωδία, σε αυτήν όπου οι Ερινύες μεταμορφώνονται σε Ευμενίδες. Κι αν υπάρχει, πώς υπάρχει;».
«Σήμερα ίσως μιλούν σε εμάς περισσότερο οι Ευμενίδες», συνεχίζει ο Νίκος Κουρής. «Είναι άλλωστε το έργο με το άνοιγμα στο μέλλον. Που ταυτοχρόνως όμως θέτει και πολλά ερωτήματα. Τι κάνει μετά ο Ορέστης; Πού πάει; Γυρίζει στο Άργος; Γίνεται βασιλιάς;».
Σκηνοθετημένη από τον Γιάννη Χουβαρδά, και με ένα εξαιρετικό καστ ηθοποιών, η παράσταση εγγράφεται στη δεκαετία του 1940:
«Πιο κοντά σε εμάς, πιο κοντά στον πόλεμο», εξηγεί ο Νίκος Κουρής. «Για να νιώσουμε κι εμείς το έργο, βαθύτερα. Καλύτερα».
Και η κουβέντα επιστρέφει και κλείνει με τον τραγικό πρωταγωνιστή της. Τον Αγαμέμνονα και την ατελέσφορη επιστροφή του. « Αυτός ο αλλοιωμένος, ο τόσο αλλαγμένος από τον πόλεμο ήρωας είναι αδύνατον πλέον να επιστρέψει στην κανονικότητά του. Όπως, ούτε και η Κλυταιμνήστρα δεν μπορεί και δεν αντέχει να τον υποδεχτεί. Πέρα από το μύθο» λέει ο Νίκος Κουρής, «τα δέκα χρόνια άνοιξαν χάος ανάμεσά τους. Ένα κενό που δεν μπορεί να αναπληρωθεί».
Συντελεστές
Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης
Διασκευή, σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Διανομή
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)
Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)
Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)
Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)
Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)
Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)
Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)
Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)
Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία, Δούλα)
Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ – ΙΟΥΛΙΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΔΕΛΦΟΙ
ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΒΟΛΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΡΕΘΥΜΝΟ
ΤΡΙΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΝΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΛΚΙΔΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΔΙΟΝ
ΤΡΙΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΛΑΡΙΣΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΚΑΒΑΛΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΚΑΒΑΛΑ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΤΡΙΤΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΟΛΥΜΠΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΑΝΔΡΟΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ