Τα παραμορφωμένα τους πρόσωπα, προκαλούν ανατριχίλα. Οι εξομολογήσεις τους καθηλώνουν και φωτίζουν τη φρίκη που έζησαν. H σύγκριση του πριν και του μετά είναι ενδεικτική του εφιάλτη τους. Στην Ελλάδα και σε κάθε γωνιά του πλανήτη οι επιθέσεις με βιτριόλι συζητήθηκαν και προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων.
Στην Ελλάδα η πιο πολυσυζητημένη επίθεση είχε πρωταγωνίστρια τη Σωτηρία Μπέλλου. Η πασίγνωστη ερμηνεύτρια κατηγορήθηκε ότι έριξε καυστικό υγρό στον σύζυγό της μετά από έναν άγριο καυγά και κατέληξε στη φυλακή.
Η αείμνηστη ρεμπέτισσα παντρεύτηκε στα 17, αλλά ο γάμος της αποδείχθηκε πολύ γρήγορα καταστροφικός. Η ίδια υποστήριζε ότι ο άντρας της, την κακοποιούσε και σε έναν από τους πολλούς τους καυγάδες του έριξε βιτριόλι. Η Σωτηρία Μπέλλου βρέθηκε στις φυλακές Αβέρωφ. Στο Εφετείο η αρχική ποινή της μειώθηκε από 3,5 χρόνια σε 6 μήνες και αφέθηκε ελεύθερη.
Όπως αποκαλύπτουν δημοσιεύματα εφημερίδων στα μέσα του περασμένου αιώνα, οι επιθέσεις με βιτριόλι, κυρίως για λόγους εκδίκησης ήταν αλλεπάλληλες. Επιθέσεις που το 1950 έγιναν πηγή έμπνευσης για τον Τσιτσάνη.
Είναι η εποχή που η μία επίθεση με βιτριόλι διαδέχεται την άλλη. Στη Λάρισα, η εφημερίδα Ελευθερία έγραφε το 1956 «εις την Καλαμπάκα, η Χριστίνα ετών 27, έριψεν εις το πρόσωπο του εραστού της, ετών 24, εκ Παλαιοχωρίου, βιτριόλιον διότι ηρνείτο να νομιμοποιήσει τας σχέσεις των».
Στα γειτονικά Τρίκαλα την ίδια εποχή διαβάζουμε για έναν αγρότη που στην προσπάθειά του να ρίξει βιτριόλι στη γυναίκα του, κάηκε ο ίδιος.
To 1978 στο ρόλο του θύματος, ο σύζυγος μιας νεαρής γυναίκας που του επιτέθηκε αιφνιδιαστικά στο σπίτι που ζούσαν, επειδή υποψιαζόταν ότι την απατούσε.
Στις πιο πρόσφατες χρονικά επιθέσεις, θύματα ήταν η Κωνσταντίνα Κούνεβα και ο γνωστός ποινικολόγος Παύλος Σαράκης.
Στο εξωτερικό οι δράστες ανάλογων σκοτεινών υποθέσεων κατάφεραν να διαφύγουν παρά τις έρευνες που έγιναν. Σε μια από τις πιο πρόσφατες, Ουκρανή ακτιβίστρια, υποβλήθηκε σε 11 εγχειρήσεις αλλά δυστυχώς κατέληξε.
Σε Ινδία, Μπαγκλαντές και Ιράν οι επιθέσεις με οξύ, μετατράπηκαν με τα χρόνια σε μια μάστιγα δίχως τέλος.
Στην Ελλάδα από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 στο σήμερα με την ίδια σκοτεινή μεθοδολογία. Ξαφνικές επιθέσεις μίσους που προκαλούν στα θύματα πόνο και απώλειες.