Τα Βαρώσια της Αμμοχώστου αποτελούσαν ίσως το ομορφότερο τουριστικό θέρετρο όχι μόνον της Κύπρου αλλά και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Δεν ήταν λίγοι άλλωστε που το αποκαλούσαν «Γαλλική Ριβιέρα της Κύπρου».
Είναι πλάνα από ανέφελες στιγμές στην Αμμόχωστο, λίγα χρόνια πριν από την εισβολή που χώρισε το νησί της Αφροδίτης στα δύο. To λιμάνι σφύζει από ζωή, πολυτελή αυτοκίνητα είναι στους δρόμους που αποπνέουν κοσμοπολίτικό αέρα, οι καλλονές της εποχής τραβούν πάνω τους τα βλέμματα με τα εντυπωσιακά μαγιώ τους και στην παραλιακή ζώνη ο κόσμος διασκεδάζει ανέμελα στην πιο φημισμένη ακτή της Μεσογείου για την εποχή.
Τα χαμόγελα και το κέφι περισσεύουν. Το φημισμένο θέρετρο της Μεσογείου, είναι πόλος έλξης για τους πάντες. Από απλούς ανθρώπους που με τις οικονομίες τους έκαναν πραγματικότητα ένα όνειρο ζωής, μέχρι τους ισχυρούς, τους κοσμοπολίτες και τους διάσημους. H Irish Sun γράφει: «Ο χαμένος παράδεισος. Στην πόλη – φάντασμα της Κύπρου όπου οι διασημότητες κάποτε περνούσαν τα καλοκαίρια τους.»
Τα περιοδικά της εποχής στέλνουν φωτογράφους στην Γαλλική ριβιέρα της Κύπρου. Και ο φωτογραφικός φακός την δεκαετία του 60 θα αιχμαλωτίσει τον Πολ Νιούμαν με την Τζοάν Γουντγουορντ σε ένα διάλλειμα από τα γυρίσματα της ταινίας ΕΞΟΔΟΣ.
Η Μπριζίτ Μπαρντό με λευκό μαγιό και φόντο τις διαμαντένιες παραλίες στα Βαρώσια
Στα Βαρώσια έκανε διακοπές και η θρυλική ΜπεΜπε. Η Μπριζίτ Μπαρντό ποζάρει με νάζι φορώντας ένα λευκό μαγιό και κερδ΄ζιει τον φωτογραφικό φακό με φόντο το απέραντο γαλάζιο στα 1964.
Τον Απρίλιο του 1970 δύο ζευγάρια σουηδών θα βρεθούν στην Αμμόχωστο, είναι τραγουδιστές και κάνουν πρόβες στο μπαλκόνι του ξενοδοχείου Twiga Tower. Στα διαλείματα κάνουν βουτιές στα Βαρώσια. Το συγκρότημα είναι οι Festfolket που στην συνέχεια έγιναν οι ΑΒΒΑ.
Αν οι Festfolker περνούσαν απαρατήρητοι μέχρι να γίνουν οι ΑΒΒΑ δεν συνέβαινε το ίδιο με το ζευγάρι Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Ρίτσαρντ Μπάρντον. Οι Κύπριοι θυμούνται το ζευγάρι που έλαμπε και μοίραζε γενναιόδωρα πουρμπουάρ της τάξης των 50 δολαρίων στις διακοπες του στα Βαρώσια. Το ζεύγος κατέλυε στο ξενοδοχείο Αργό.
Και ύστερα ήρθε η μπότα των κατακτητών.
Οι ανέμελες στιγμές έγιναν παρελθόν και το διαμάντι της μεσογείου, η γαλλική ριβιέρα της κύπρου μετατράπηκε σε πόλη φάντασμα. Σήμερα οι εκτπισμένοι θυμούναται σαν πικρ΄’η ανάμνηση της εικόνες από μια πολη γεμάτη ζωή που συγκέντρωνε σε καφετέριες όπως η εντελβαις τους πάντες
Οι σημερινές εικόνες είναι αποκαλυπτικές της αποσύνθεσης. Έρημα κτίρια που ρημάζουν, ταμπέλες σκουριασμένες… Και μέσα παρατημένες λευκές συσκευές, στρώματα κρεβατιών και έπιπλα. Μια πόλη φάντασμα…
Παντού έξω φυτά τα οποία ανεξέλεγκτα αναπτύσονται στα παρατημένα κτίρια. Τελευταίος διάσημος που πάτησε το πόδι του στην παγκόμσια αυτή εικόνα ντροπής η διακεκριμένη συγγραφέας, Βικτώριας Χίσλοπ, που έχει θέμα του μυθιστορήματος ΑΝΑΤΟΛΗ την κατεχόμενη πόλη της Αμμοχώστου.