Σε ένα λευκό καμβά ο Πάμπλο Πικάσο αποτυπώνει τη μούσα του, με πράσινες αλλά και γαλάζιες αποχρώσεις. 7 και πλέον δεκαετίες μετά τη δημιουργία του, το 2012, αυτό το ανεκτίμητης αξίας, έργο τέχνης κάνει φτερά από την εθνική πινακοθήκη και η κλοπή του αιώνα όπως χαρακτηρίστηκε τότε, παραμένει μέχρι και σήμερα ανεξιχνίαστη…
Η έφοδος των δραστών από την πλαϊνή μπαλκονόπορτα, το κόψιμο του συναγερμού, οι κινήσεις χειρουργικής ακρίβειας με ένα ειδικό κοπίδι στα χέρια, η επεισοδιακή διαφυγή τους αλλά και οι ανεπιτυχείς προσπάθειες να τον πουλήσουν, συνθέτουν το παζλ της υπόθεσης, που επανέρχεται στο προσκήνιο, λίγο πριν ανοίξει η νέα πινακοθήκη…
Οι έρευνες που ακολούθησαν δεν οδήγησαν στους δράστες. Από τις κινήσεις τους και τα αποτυπώματα που βρέθηκαν στην πινακοθήκη οι αστυνομικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως 2 Αλβανοί διαρρήκτες υπό την καθοδήγηση ενός Έλληνα, με μεγάλες διασυνδέσεις στο χρηματιστήριο της τέχνης, ήταν εκείνοι που πήραν στα χέρια τους, τον πίνακα του Πικάσο…
Όλα οι ενδείξεις στα χέρια της αστυνομίας οδήγησαν στο συμπέρασμα πως οι δράστες προσπάθησαν να πουλήσουν τον πίνακα για 1,7 εκατομμύρια ευρώ Παρά το ενδιαφέρον όμως δεν βρέθηκε αγοραστής κυρίως επειδή είχε κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη. Από ένα μουσείο δηλαδή και όχι από μια ιδιωτική συλλογή, που σημαίνει ότι ο αγοραστής θα πλήρωνε για να τον αποκτήσει, αλλά στην πραγματικότητα δεν θα μπορούσε να τον κάνει ποτέ δικό του όσα χρόνια και αν περνούσαν.
Όλα έγιναν στις 9 Ιανουαρίου του 2012. Τα ξημερώματα οι δύο δράστες τρύπωσαν στην αίθουσα που βρισκόταν ο πίνακας του Πικάσο και ολοκλήρωσαν το χτύπημα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο κουκουλοφόρος που ανέλαβε να τον πάρει στα χέρια του, με ένα κοπίδι τον έβγαλε από την κορνίζα. Ο συνεργός του μπλόκαρε τον συναγερμό και έμεινε πίσω. Όταν ο φύλακας έτρεξε προς το σημείο της κλοπής ήταν ήδη πολύ αργά…
Οι δράστες είχαν ήδη πάρει τον δρόμο της εξόδου μαζί με άλλα δύο σημαντικά έργα τέχνης που επίσης δεν βρέθηκαν ποτέ…
Στις έρευνες μπήκε γρήγορα και η ΕΥΠ, αλλά το στοίχημα να βρεθεί ο κλεμμένος πίνακας του Πικάσο, μέχρι τα εγκαίνια της νέας πινακοθήκης, στις 25 Μαρτίου του 2021, φαίνεται πως δεν θα υλοποιηθεί…
Το γυναικείο κεφάλι που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, απεικονίζει την φωτογράφο Ντόρα Μάαρ, με την οποία έζησε μια θυελλώδη σχέση για 9 ολόκληρα χρόνια. Μετά τον ισπανικό εμφύλιο και την κατοχή στην Ελλάδα, ο Πικάσο αποφάσισε να δωρίσει τον πίνακα στον ελληνικό λαό, για την αντίσταση στο φασισμό. Πάνω από την υπογραφή του είχε γράψει…