Την καθοδική πορεία που πήρε μετά τη λογοκρισία του Μεταξά και την κατοχή η καριέρα του Μάρκου Βαμβακάρη εξέτασε η εκπομπή MEGA STORIES.
«Το ρεμπέτικο αρχίζει και φθίνει με τη μορφή που το γνωρίζουμε μέχρι τότε. Ο Μάρκος είναι σε παρακμή, γίνεται ζητιάνος την εποχή του ’50. Ο πατριάρχης του ρεμπέτικου, δεν υπάρχει εκείνη την περίοδο» σημείωσε ο Μπάμπης Τσέρτος, ενώ ο Παναγιώτης Κουνάδης τόνισε πως «με τη λογοκρισία του Μεταξά το ’37 μπήκαν στο περιθώριο όλοι οι παλιοί συνθέτες, ο δε πόλεμος έφερε εκτός ζωής τα μεγαλύτερα ονόματα».
Η κόρη του στιχουργού Κώστα Βίρβου, Μαρία αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό που ο Μάρκος Βαμβακάρης ζήτησε στίχους για τραγούδια από τον πατέρα της, όμως τα επέστρεψε καθώς καμία εταιρεία δεν ήθελε να του κάνει δίσκο. «Τότε ο πατέρας μου είπε “ή εσύ ή κανείς” στον Μάρκο και τους έσκισε τους στίχους» συμπλήρωσε.
«Πήγαινε στα ταβερνάκια, με το Στέλιο 6-7 χρονών, ο οποίος έβγαζε πιατάκι. Αυτά τα πράγματα τον στιγμάτισαν τον Στέλιο» τόνισε η ερμηνεύτρια Εβελίνα Αγγέλου, προσθέτοντας πως «ίσως τότε να μην έγραφε και αυτό το αριστούργημα, το “Απελπίστηκα”».
Όπως ανέφερε, το έλεγε ο Μάρκος Βαμβακάρης στα περιβόλια, στο δρόμο για το σπίτι, αφού δεν είχαν πάρει δραχμή από την ταβέρνα που έπαιζαν.
Ως δικαίωση του Μάρκου Βαμβακάρη, περιέγραψε την επιθυμία του Γρηγόρη Μπιθικώτση να τραγουδήσει τραγούδια του Μάρκου. «Το 1960, ήρθαν από την Columbia ο Τάκης Λαμπρόπουλος που ήταν διευθυντής μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση και του ζήτησαν να τραγουδήσει τα τραγούδια του Μάρκου. Τριάντα τραγούδια τραγούδησε ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης και τα έκανε επιτυχίες» πρόσθεσε.