Βρέθηκε ο κλεμμένος Πικάσο της Εθνικής Πινακοθήκης, ο οποίος είχε κλαπεί το 2012, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Αστυνομία. Στα χέρια των αρχών βρίσκεται και ένα ακόμη κλεμμένο έργο, του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν.
«Δυο πίνακες που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της ελληνικής αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από τον 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ» αναφέρει η επίσημη ανακοίνωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα στην κατοχή ανθρώπου που φέρεται να είχε εμπλακεί σε παρόμοιες υποθέσεις στο παρελθόν. Πρόκειται για Έλληνα 49 ετών που ζει στο Πόρτο Ράφτη και ο οποίος φέρεται να ομολόγησε.
Υπενθυμίζεται ότι το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.
Σημειώνεται ότι η αξία του έργου του κορυφαίου Ισπανού ζωγράφου αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 20 εκατ. ευρώ.
Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει και χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).
Εκλάπη στις 9 Ιανουαρίου του 2012
Ο δράστης που φάνηκε στις κάμερες να φοράει σκούφο, αρχικά φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς. Στη συνέχεια έσπασε τζάμι της Πινακοθήκης και όρμησε στο χώρο όπου φυλάσσονταν οι τρεις πίνακες.
Ύστερα κάθισε στα σκαλοπάτια που οδηγούσαν στο υπόγειο του κτιρίου και προσπάθησε με ένα μαχαίρι να αφαιρέσει τα κάδρα. Από την ανάλυση των δεδομένων της επίθεσης τα στελέχη των αρχών ασφαλείας έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στον φυσικό αυτουργό της αρπαγής των πινάκων είχε δοθεί σαφής εντολή να στοχεύσει στον πίνακα του Πικάσο κυρίως και όχι σε άλλους μεγάλης αξίας που ήταν στον ίδιο χώρο.
Επιπλέον προέκυψε ότι στην κλοπή συμμετείχε κι άλλο άτομο που είχε ρόλο τσιλιαδόρου. Και οι δύο φυσικοί αυτουργοί φέρεται να έχουν βαρύ ποινικό μητρώο με συμμετοχή σε κλοπές και διαρρήξεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είχαν «στοχεύσει» και άλλες φορές έργα τέχνης.
Σφοδρή κριτική για τα μέτρα ασφαλείας
Μετά την κλοπή το 2012 είχε ασκηθεί εντονότατη κριτική για τα οριακά μηδαμινά μέτρα ασφαλείας, αφού ο πίνακας δε φυλασσόταν καν σε προστατευτικό κουβούκλιο.