Δυο πίνακες ανεκτίμητης αξίας, ένας Πικάσο και ένας Μοντριάν που είχαν κλαπεί από την εθνική πινακοθήκη πριν από 10 χρόνια και με συντονισμένες προσπάθειες της αστυνομίας κατάφεραν να εντοπιστούν σε μια ρεματιά στην Κερατέα. Τους πίνακες τους είχε κλέψει ένας 49χρονος Έλληνας μέσα από την πινακοθήκη αλλά δεν είχε καταφέρει να τους διοχετεύσει στην παράνομη αγορά για να τους πουλήσει.
Οι δυο πίνακες που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη (ένας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν) βρίσκονται στα χέρια της ελληνικής αστυνομίας, μετά τον εντοπισμό τους από τον 2ο τμήμα του ΥΔΕΖΙ.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι δύο πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα στην κατοχή ανθρώπου που φέρεται να είχε εμπλακεί σε παρόμοιες υποθέσεις στο παρελθόν. Πρόκειται για Έλληνα 49 ετών που ζει στο Πόρτο Ράφτη.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αποκάλυψαν λεπτομέρειες για την ανάκτηση των δύο κλεμμένων έργων από την Εθνική Πινακοθήκη.
Το βράδυ της Δευτέρας μετά από συνδυαστική μελέτη των στοιχείων που είχαν συγκεντρωθεί όλα αυτά τα χρόνια συνελήφθη 49χρονο από το Τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για την κλοπή δύο έργων ανεκτίμητης αξίας.
Ο 49χρονος ομολόγησε την συμμετοχή του στην κλοπής και υπέδειξε στους αστυνομικούς το σημείο που έκρυβε τους δύο πίνακες. Σύμφωνα με πληροφορίες οι πίνακες βρέθηκαν στην Κερατέα σε σημείο μέσα σε ρεματιά συσκευασμένοι και προστατευμένοι για να μην υποστούν φθορές .
Πώς κινήθηκαν οι αστυνομικοί
Τους τελευταίους μήνες η Ελληνική Αστυνομία μαζί με την ΕΥΠ, ξεκίνησε μια προσπάθεια αναζωπύρωσης των ερευνών προκειμένου να βρεθούν τόσο ο πίνακας του Πικάσο όσο και τα άλλα δύο έργα -ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» (1905) από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια, που είχαν σηκώσει οι δράστες το 2012. Στόχος ήταν τα έργα να εντοπιστούν και να επιστρέψουν στην ανακαινισμένη πλέον Εθνική Πινακοθήκη. Το ενδιαφέρον των ερευνητών τράβηξε το γεγονός ότι ο ένας δράστης που μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε την κλειδαριά της μπαλκονόπορτας χωρίς να την παραβιάσει.
Επομένως, είτε είχε αντικλείδι που κάποιος του προμήθευσε, είτε ήταν «επιστήμονας» στο άνοιγμα κλειδαριών, και αυτό είναι ένα στοιχείο που ίσως φωτογραφίζει την ταυτότητά του. Έχοντας αυτό το στοιχείο υπόψη τους, αλλά και τη φιγούρα του δράστη -ψηλός, λεπτός, σχετικά νεαρής ηλικίας, με αριστοτεχνικές κινήσεις και εμπειρία στις νυχτερινές επιδρομές- άρχισαν να ερευνούν ποιοι αλλοδαποί με τέτοια χαρακτηριστικά αποφυλακίστηκαν το τελευταίο εξάμηνο του 2011 από ελληνικά σωφρονιστικά καταστήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σύνδεσμοι των ελληνικών και ξένων αρχών στον χώρο των συλλεκτών έργων τέχνης, αλλά και των ανθρώπων που τα διακινούν και τα εμπορεύονται υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος Πικάσο δεν υπάρχει σε καμία συλλογή συλλέκτη σε όλο τον κόσμο. Συνεπώς έλεγαν ότι ήταν κουκουλωμένος και κρυμμένος σε κάποια αποθήκη στην Ελλάδα.