Χρειάστηκαν 9 χρόνια για την αστυνομία να δουλεύει ασταμάτητα για να εντοπίσει και να συλλάβει τον δράστη της «κλοπής του αιώνα», ο οποίος έκλεψε 2 πίνακες ανεκτίμητης αξίας, έναν Πικάσο και ένα Μοντριάν, από τις προθήκες της Εθνικής Πινακοθήκης. Οι αρχές έφτασαν στα ίχνη του και όταν εκείνος το κατάλαβε περίμενε απλά τη σύλληψη του. Τα δυο έργα βρέθηκαν τελικά σε χαράδρα στην Κερατέα και από την εξέταση τους από ειδικούς δε φαίνεται να έχουν φθορές. Έτσι είναι πολύ πιθανό ακόμη και σήμερα να επιστρέψουν στις προθήκες της Εθνικής Πινακοθήκης.
Προθεσμία για αύριο στις 12 έλαβε ο κατηγορούμενος για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη.
Όπως δήλωσε ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου: «Ο εντολέας μου, κατά δήλωση του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες, ούτε στο εξωτερικό, ούτε στην Ελλάδα».
Σε ερώτημα γιατί δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο δικηγόρος απάντησε: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το dna. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει.»
Σε ερώτημα αν υπήρχε κίνδυνος για τους πίνακες στο ρέμα στο Πόρτο Ράφτη απάντησε: «Οι πίνακες κινδύνεψαν από άλλους λόγους όχι τον εντολέα μου.»
Η κλοπή είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2012 και οι πίνακες που αφαιρέθηκαν από τον δράστη ήταν του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν. Το έργο του Πικάσο είχε τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» και είχε δωρηθεί το 1949 από τον καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό, ως φόρος τιμής για την προσφορά των Ελλήνων στην αντίσταση κατά του ναζισμού. Ο δεύτερος πίνακας, του Ολλανδού ζωγράφου, έχει τίτλο «Ο Ανεμόμυλος Στάμμερ».
Είχε κλαπεί επίσης ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο), το οποίο ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε ότι το πέταξε στην λεκάνη της τουαλέτας του, γιατί πίστεψε πως καταστράφηκε αφού το χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από το χέρι του τη νύχτα της κλοπής.
Η υπόθεση μετά την εξιχνίασή της από την Αστυνομία, ανασύρθηκε από το αρχείο που είχε τεθεί ως δικογραφία κατά αγνώστων δραστών και πλέον ο δράστης είναι αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη.
Στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων οδηγείται ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ο οποίος ομολόγησε τη κλοπή πινάκων ανεκτίμητης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Οι πίνακες εντοπίστηκαν από τους αστυνομικούς τους τμήματος Διαρρηκτών σε ρεματιά στην Κερατέα μέσα σε έναν πλαστικό χαρτοφύλακα.
«Έχω μετανιώσει»
Ο 49χρονος, εννέα χρόνια μετά ομολόγησε στους αστυνομικούς την κλοπή, δηλώνοντας μετανιωμένος, και υπέδειξε στους αστυνομικούς που θα εντοπίσουν το πίνακα του Πικάσο και του Ολλανδού ζωγράφου Πιτ Μοντριάν που έκλεψε από την Εθνική Πινακοθήκη.
Ο κατηγορούμενος για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής υποστηρίζει ότι η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά από τον ίδιο.
«Τους ήθελα δικούς μου»
Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ο 49χρονος υποστηρίζει ότι δεν είχε σκοπό να πουλήσει τους πίνακες ανεκτίμητης αξίας.
Ο κατηγορούμενος αναμένεται να απολογηθεί τις επόμενες ημέρες για την κακουργηματική κατηγορία που αντιμετωπίζει.