Αλγεινές εντυπώσεις έχει προκαλέσει το «γλίστρημα» του πίνακα του Πικάσο από τον πάγκο που είχε τοποθετηθεί και η πτώση του στο δάπεδο, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου το πρωί της Τρίτης, και λίγο πριν τις επίσημες ανακοινώσεις για την εξιχνίαση της υπόθεσης κλοπής έργων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.
Το περιστατικό σχολιάστηκε αρνητικά σε διεθνή Μέσα, ενώ και στα social media έγινε… πάρτι, με τους χρήστες να αναφέρονται στην αδιανόητη γκάφα. Στο «χορό» μπήκε και σειρά εταιριών, που εκμεταλλευόμενες το γεγονός, διαφήμισαν προϊόντα τους.
«Έπρεπε να βρίσκονται στη συνέντευξη Τύπου άνθρωποι της Εθνικής Πινακοθήκης»
«Ευτυχώς η επιτυχία είναι πολύ μεγάλη για να αμαυρωθεί από αυτή την ανοησία. Έπρεπε να έχουν κληθεί άνθρωποι της Πινακοθήκης να είναι εκεί στην παρουσίαση. Η επιλογή της τοποθέτησης δείχνει τον ερασιτεχνισμό σε ό,τι αφορά το χειρισμό τέτοιων έργων τέχνης. Ωστόσο, πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην αστυνομία που βρήκαν αυτούς τους πίνακες και αυτό είναι το σημαντικό. Η αστυνομία έκανε τη δουλειά που έπρεπε να κάνει. Η γνώμη μου είναι ότι όταν διαπιστώθηκε ότι πρόκειται περί αυθεντικών έργων, έπρεπε να φωνάξουν την Εθνική Πινακοθήκη να πάρει την υπόθεση στα χέρια της», ανέφερε σχετικά ο βουλευτής της ΝΔ Μπάμπης Παπαδημητρίου.
«Η Ελλάδα έχει απίθανους θησαυρούς και σε ιδιωτικές συλλογές, αλλά και απίθανη αστυνομία που δείχνει την ικανότητά της, χωρίς ίσως να μπορεί να καταλάβει πόσο σπουδαίος είναι αυτός ο πίνακας», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Εκμετάλλευση της επιτυχίας της αστυνομίας με ερασιτεχνισμό»
«Όταν έγινε η κλοπή, ΓΓ του υπουργείου Πολιτισμού ήταν η σημερινή υπουργός Πολιτισμού. Προφανώς είναι τεράστια επιτυχία της αστυνομίας που μπόρεσε να βρει αυτούς τους δύο πίνακες. Με τον τρίτο πίνακα υπάρχει ένα πρόβλημα, γιατί σύμφωνα με μαρτυρίες έχει βρεθεί σε εκθέσεις. Πήγαμε σε εκμετάλλευση της επιτυχίας της αστυνομίας με ερασιτεχνισμό. Δεν μπορεί άνθρωποι του πολιτισμού όπως η κ. Μενδώνη, να αφήνει να συμπεριφέρονται έτσι σε έργα τέχνης, όπως αυτά. Η κυβέρνηση επέλεξε την ερασιτεχνική επικοινωνία σε σύγκριση με την ουσιαστική επιτυχία που είχε η χώρα μας. Αντί να είμαστε περήφανοι σήμερα, ερχόμαστε να απολογηθούμε στα μεγάλα ευρωπαϊκά ΜΜΕ για τον τρόπο που συμπεριφερθήκαμε στα έργα τέχνης», είπε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Ο ελαιοχρωματιστής μου συστήθηκε σαν άνθρωπος των τεχνών»
Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα Mega μίλησε για το θέμα και ο επιμελητής εκθέσεων και εικαστικός, Μιχαήλ Ρωμανός. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στη γνωριμία του με τον φιλότεχνο ελαιοχρωματιστή που βρίσκεται πίσω από την κλοπή των έργων.
«Το έχω δει το στιγμιότυπο και έχω σοκαριστεί όπως όλοι οι άνθρωποι των τεχνών πιστεύω. Έπρεπε από την Εθνική Πινακοθήκη να έχουν τοποθετηθεί δύο καβαλέτα, ώστε να τοποθετηθούν πάνω τους τα έργα τέχνης και να έχουν μία ασφάλεια. Σοκαρίστηκα όταν είδα τον διάσημο πίνακα του Πικάσο να πέφτει στο πάτωμα. Δε θα μπορούσα να αντιληφθώ ποτέ ότι κάποιος θα έπιανε το συγκεκριμένο πίνακα με γυμνά χέρια. Έπρεπε οπωσδήποτε να φοράει γάντια για την προστασία του πίνακα», είπε ο κ. Ρωμανός αναφορικά με την πτώση του Πικάσο.
«Εγώ δημιουργώ, κάνω εκθέσεις, είμαι επιμελητής εκθέσεων και οι εκθέσεις μου είναι ανοιχτές σε όλο τον κόσμο. Ένα μήνα πριν γίνει η κλοπή, αρχές Δεκεμβρίου του 2011 είχα έκθεση σε κεντρική αίθουσα στο Κολωνάκι. Στα εγκαίνια της έκθεσης, μέσα στον κόσμο, εμφανίστηκε ο συγκεκριμένος κύριος που ήταν καλοντυμένος, με όμορφο στυλ. Έδειχνε άτομο που θα μπορούσε κάποιος να πει ότι κινείται άνετα στο χώρο της τέχνης. Μου συστήθηκε ως άνθρωπος των τεχνών, μου είπε ότι αγαπάει τη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα. Αυτό έγινε ένα μήνα πριν την κλοπή. Τον άνθρωπο αυτό δεν τον ξαναείδα ποτέ, μόνο εκείνη την ημέρα, που μιλήσαμε ελάχιστα», περιέγραψε ο ίδιος σχετικά με τη γνωριμία του με τον ελαιοχρωματιστή που προχώρησε λίγο καιρό αργότερα στην κλοπή των διάσημων έργων από την Εθνική Πινακοθήκη.