Νέα συγκλονιστικά στοιχεία έρχονται στο φως για την δράση και τις κρυψώνες του 49χρονου ελαιοχρωματιστή που ομολόγησε ότι άρπαξε τους πίνακες του Πικάσο, του Μοντριάν και του Κάτσια.
Ο Ολλανδός ερευνητής που ασχολείται με την ανεύρεση κλεμμένων έργων τέχνης και είχε βάλει στον «μάτι» τον 49χρονο Έλληνα καθ’ ομολογίαν κλέφτη, μιλά αποκλειστικά στο LIVE NEWS και αποκαλύπτει την πηγή του, που δεν ήταν άλλη από την πρώην σύντροφο του 49χρονου.
«Έχει πολλά οικογενειακά προβλήματα και είναι λίγο χαμένος. Ταξίδευε, έφτασε στην Ολλανδία, ερωτεύτηκε μια γυναίκα και ήθελε να φτιάξουν τη ζωή τους μαζί. Πιθανότατα αυτός να είναι ο λόγος που της είπε όλη την ιστορία».
»Σε ένα βράδυ της είπε τα πάντα. Της είπε πώς είχε κάνει την ληστεία στην Εθνική Πινακοθήκη, πού είχε κρύψει τους πίνακες και στην ίδια ομολογία της είπε ότι έχει κάνει πολλά περισσότερα».
Φωτογραφία του ζευγαριού, με τη γυναίκα που φέρεται να της εκμυστηρεύτηκε, σύμφωνα με τον Ολλανδό ερευνητή, όχι μόνο την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη, αλλά και μία ακόμα από μουσείο στο Ρότερνταμ, έχει δοθεί στη δημοσιότητα.
«Ο Γ. που έκλεψε τον πίνακα του Πικάσο, εδώ φιλιέται με τη γυναίκα που της τα ομολόγησε όλα. Της είπε τα πάντα για τη μεγάλη ληστεία στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα, τη συμμετοχή του στη Βρετανική αστυνομία και για το ότι αγόρασε δύο πίνακες που είχαν κλαπεί από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ. Τα 2 πρώτα στοιχεία έχουν αποδειχθεί σωστά. Τώρα, το τρίτο».
Ο 49χρονος όταν συνελήφθη, είχε αναφέρει στους αστυνομικούς ότι εξομολογήθηκε την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη σε πρώην σύντροφό του που ζει στο Λονδίνο, αλλά η ίδια δεν τον πίστευε.
«Της τα ομολόγησε όλα και μέχρι στιγμής όλα έχουν αποδειχθεί σωστά. Όσα είπε για τους πίνακες στην Αθήνα και για αυτό πιστεύουμε ότι είπε αλήθεια και για τους πίνακες από το Μουσείο Κούνστχαλ. Της είπε πού ήταν κρυμμένοι, της έδειξε φωτογραφίες. Προγραμμάτιζαν να τους μεταφέρουν στην Ολλανδία. Ήξερε όλα όσα θα έκανε».
»Τη συμβούλεψα να έρθει σε επαφή με την Ελληνική αστυνομία και πήρε τηλέφωνο έναν δικηγόρο στην Αθήνα και αυτός ο δικηγόρος προφανώς επικοινώνησε με την αστυνομία χωρίς να δώσει το όνομά της αλλά δεν άκουσε τίποτα άλλο από εκεί και πέρα».
Έκρυβε τους πίνακες σε… τάφο
Τρεις ήταν οι κρύπτες του 49χρονου, σύμφωνα με τον Ολλανδό ερευνητή. Η καφέ γυψοσανίδα στο σπίτι που κληρονόμησε από τον θείο του, η ντουλάπα της μητέρας του, αλλά και… ο τάφος του θείου του.
«Ο Γ. είχε 3 κρυψώνες, σύμφωνα με την πηγή μου: την ντουλάπα της μητέρας του, τον τάφο του θείου του, και σε μια μεσοτοιχία στο διαμέρισμα του θείου του που είχε πεθάνει. Ψάξτε εκεί».
O Άρθουρ Μπραντ είναι «χείμαρρος». Επιμένει ότι δύο από τους πίνακες που είχαν κλαπεί από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ, κατέληξαν στα χέρια του 49χρονου Έλληνα πρώην ελαιοχρωματιστή.
«Ο Γ. είχε πει στην πηγή μου, πριν από περίπου 6 μήνες ότι είχε όχι μόνο τους πίνακες από την Εθνική Πινακοθήκη αλλά και δύο πίνακες από το Μουσείο Κούνστχαλ στο Ρότερνταμ που κλάπηκαν το 2012».
»Επτά πίνακες κλάπηκαν από την Ολλανδία. Τελικά οι κλέφτες ήταν Ρουμάνοι και συνελήφθησαν στη Ρουμανία. Όταν ήταν στο αστυνομικό τμήμα, η μητέρα τους το άκουσε και ήξερε που ήταν οι επτά πίνακες. Τους ξέθαψε και τους έκαψε στον φούρνο. Όμως υπάρχουν φήμες ότι δεν έκαψε και τους επτά, αλλά τρεις πίνακες. Αυτό μπορεί να εξηγήσει πως ο Γ. είχε δύο από αυτούς».
»Αποκλειστικές φωτογραφίες. Αριστερά: πίσω από τον καφέ τοίχο στο διαμέρισμα του θείου του Γ, ο πίνακας του Πικάσο του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη και ο Μονέ από το Μουσείο. Δεξιά: οι πίνακες είναι πακεταρισμένοι για να μεταφερθούν στην Ολλανδία. Μεταφορά που τελικά δεν έγινε».
Ο Άρθουρ Μπραντ, εξηγεί αποκλειστικά στο LIVE NEWS τον λόγο που δεν κατάφερε τελικά να γίνει η μεταφορά των πινάκων.
«Ήθελε να μεταφέρει τους πίνακες στην Ολλανδία και να προσπαθήσει να τους πουλήσει εδώ. Αυτό δε συνέβη λόγω των περιορισμών του κορωνοϊού. Ήταν δύσκολο να τους φέρει στην Ολλανδία. Έστειλε κάποιες φωτογραφίες των κουτιών που ήταν μέσα οι πίνακες και είπε που τους είχε κρύψει. Πρώτα στην ντουλάπα της μητέρας του και μετά σε μια μεσοτοιχία σε διαμέρισμα του θείου του. Ο Γ. ήθελε να μάθει εάν είχε αφήσει στοιχεία. Για να το ανακαλύψει έκανε κάτι πολύ έξυπνο. Συμμετείχε στην βρετανική αστυνομία. Είναι ο άνδρας στη μέση».
Πράγματι στο βιογραφικό του, ο 49χρονος ανέφερε ότι υπήρξε εθελοντής στην βρετανική αστυνομία, ίσως η μοναδική ιδιότητα που δεν ήταν ψέματα μιας και ο ελαιοχρωματιστής συστηνόταν ως αρχιτέκτονας με πτυχίο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.