Η κάμερα της εκπομπής «Πάμε Δανάη!» συνάντησε τον Χάρη Ρώμα και μαζί έκαναν ένα ταξίδι στον χρόνο και σε άγνωστες ιστορίες από την καλλιτεχνική του πορεία.
«Το 1991 έκανα τη σειρά ‘Μαμα Μία’ με τη Ρένα Βλαχοπούλου. Ήταν η πρώτη μου σεναριακή δουλειά στην τηλεόραση. Η γνωριμία μας με την Βλαχοπούλου έγινε επειδή της μίλησε για έμενα ο Σωτήρης Μουστάκας που με είχε ανακαλύψει από μία ραδιοφωνική επιθεώρηση. Η Βλαχοπούλου ήταν φοβερά αυθόρμητη. Η Ρένα αυτοσχεδίαζε άλλα δεν ήταν στην καλύτερη φάση του αυτοσχεδιασμού της όταν κάναμε τα γυρίσματα.
Ήταν ήδη μεγάλη και όλος ο αυτοσχεδιασμός της γινόταν στο ρελαντί ή αναμασώντας παλιότερα πράγματα. Εμένα αυτό δε μου άρεσε αυτό και άρχισα να της λέω ‘κυρία Βλαχοπούλου, δε λέτε τα λόγια μου. Λέτε άλλα λόγια και χάνεται ο ειρμός’. Μου απαντούσε ‘καλά, καλά’ και της το έλεγα πάλι. Το μάτι της είχε αρχίσει να αγριεύει. Κάποια στιγμή, γυρίζει μπροστά σε όλους και μου λέει ‘ε, παρ’ τα Σαίξπηρ να μην στα χρωστάω».
Για τον Ant1 και τα σήριαλ που έκανε εκεί, σημειώνει:
«Οι ‘Οι μεν και οι δεν’ με έβγαλαν στην επιφάνεια ως πρωταγωνιστή και σεναριογράφο επιτυχιών. Ο Κυριακού ήταν σημαντικός επιχειρηματίας. Ήμουν η επιλογή του. Με πλησίασε μία μέρα σε ένα πάρτι που έκανε ο Ant1 στο οποίο είχα πάει με τη Ρένα Βλαχοπούλου. Με σκούντηξε και μου είπε ‘σε θέλω’.
Μου είπε ‘επειδή το ‘Μάμα Μία’ αρέσει στα παιδιά μου και τον σοφέρ μου, θεωρώ ότι κάποιος που καταφέρνει να περνάει με τέτοια δύναμη στα νέα παιδιά και στα λαϊκά στρώματα, είναι γεννημένος για να κάνει επιτυχία στην τηλεόραση’. Μου είπε οτιδήποτε σκεφτώ, να πάω να του το πω στο γραφείο του, να ζητήσω να τον δω και να του πω ότι είμαι ο γιος της Ρένας Βλαχοπούλου στο ‘Μάμα Μία’».
Για τους «Οι μεν και οι δεν» αποκαλύπτει:
«Στη σειρά ‘Οι μεν και οι δεν’ επελέγησαν στην αρχή δύο άλλοι συνάδελφοι μαζί με έμενα και την Άννα Κουρή. Η Άννα ήταν επιβεβλημένη γιατί τον ρολό τον έγραψα πάνω στην κοπέλα που έβλεπα να γυρνάει με ένα σκυλάκι με φιόγκο στο μαλλί, τον ίδιο φιόγκο που είχε κι εκείνη. Η Κουρή ήταν πραγματικά καταπληκτική ως ‘Βάνα Δάγκα’.
Κάνοντας έναν ‘πιλότο’ αποφασίσαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και σκεφτήκαμε να δοκιμάσουμε με άλλους συνάδελφους για τους άλλους ρόλους. Ο Στέλιος Μάινας ήταν μία πρόταση της Άννας Χατζησοφιά. Για τον ρολό της ‘Νανάς’ ήθελαν την Τζόυς Ευείδη.
Ο μονός αντιρρησίας σε αυτήν την επιλογή ήμουν εγώ. Η Τζόυς ήρθε σπίτι μου για να μιλήσουμε και να δούμε αν μπορούμε να τα βρούμε. Όταν ήρθε μου είπε ‘πρώτα απ’ όλα θα καπνίσω, μετά θα ξανακαπνίσω και μετά θα ξανακαπνίσω και μετά θα δούμε τι έχουμε να πούμε μεταξύ μας. Καταλήξαμε καθισμένοι στο πάτωμα μετά από επτά ώρες να γελάμε ατέλειωτα. Γίναμε τύφλα και είπαμε ότι δε θα χωρίσουμε ποτέ».
Για τον «Κακό Βεζίρη» λέει:
«Το 1997 συλλάβαμε την ιδέα του ‘Κακού Βεζίρη’ από ένα κόμικ, τον Ιζνογκούντ. Ο ‘Κακός Βεζίρης’ θεωρώ ότι είναι ίσως και η πιο αδικημένη σειρά μου. Συναντώ κόσμο και μου λένε ‘αυτό μου αρέσει πιο πολύ απ’ όλα. Είναι η μόνη σειρά που στέκομαι και κοιτάω μόνο και μόνο επειδή έπαιξε ο Χρήστος Ευθυμίου και μάλιστα τόσο ωραία.
Τα άλλα δε θέλω να τα βλέπω. Αυτήν τη δουλειά δεν τη δώσαμε καν στον Ant1. Καταλάβαμε πως ήταν μεγάλη η επιτυχία, που μπορούσαμε να ζητήσουμε πολύ περισσότερα χρήματα. Ζητήσαμε ένα ποσό από τον Ant1 το οποίο μας το απέκλεισε αλλά το MEGA μας το έδωσε».
Η καλλιτεχνική πορεία του Χάρη Ρώμα έχει ταυτιστεί με το «Καφέ της Χαράς» και τον Περίανδρο Πώποτα.
«Η σειρά ‘Το καφέ της Χαράς» είναι πιθανώς η μεγαλύτερη σε απόλυτο νούμερο τηλεθέασης επιτυχία μου, πέρασε κάποια στιγμή το 60%. Με πήρε τηλέφωνο ο Γιώργος Παπαδάκης και μου λέει ‘Χάρη Ρώμα έχω τα νούμερα, σκίζεις. Με το πρώτο επεισόδιο έκανες 40%»’. Τον θεώρησα γούρι. Πιστεύω ότι ο Πώποτας και το δημαρχιλίκι του ήταν μοιραία. Θα ακολουθήσω το ‘τάξις και ηθική’ με τη σωστή έννοια. Για τη σειρά είχαμε σκεφτεί τη Ναταλία Δραγούμη και την Δήμητρα Ματσούκα.
Η Ρένια Λουιζίδου προέκυψε γιατί υπήρχαν χρονικοί περιορισμοί για τη Ναταλία Δραγούμη και η Δήμητρα Ματσούκα φοβήθηκε να κάνει κωμωδία ξανά. Η μητέρα της με πέτυχε στον δρόμο και μου είπε ‘το μεγαλύτερο λάθος της ζωής της είναι που δεν έπαιξε τη Χαρά στο ‘Καφέ της Χαράς’. Ξαφνικά, η Ρένια Λουιζίδου ήταν ο ρόλος με όλες τις διακυμάνσεις και φοβερό θηλυκό.
Έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία. Με την Άννα Χατζησοφιά βλέπαμε ότι είχε μία τεράστια επιτυχία η σειρά και θέλαμε να τελειώσει. Το κανάλι μάς είπε να κάνουμε μία ακόμη χρονιά αλλά ακολούθησα την γραμμή Ράντου και τους είπα ‘όχι, θα μείνω Πώποτας για πάντα’. Αφήσαμε τη σειρά αλλά αφήσαμε και αυτό το παραθυράκι ανοιχτό ώστε οι κεντρικοί ήρωες να ξαναβρεθούν».
Αναφερόμενος στο «Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον» λέει:
«Το ‘Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον’ θεωρώ ότι είναι η πιο ποιοτική δουλειά που έχουμε κάνει αλλά και η καλύτερη ερμηνεία μου ως καλλιτέχνης στην τηλεόραση. Το σήριαλ αυτό παίχτηκε πολλές φορές ξανά τα Σαββατοκύριακα στον Ant1 και αναγνωρίστηκε όσο κανένα άλλο. Η Καίτη Κωνσταντίνου είχε φοβερά νεύρα στα γυρίσματα γιατί συνέβησαν μία σειρά από ατυχίες που την καθυστέρησαν, όπως η περούκα που δεν ήταν σωστή.
Όταν κάναμε το γύρισμα, ένα λεπτό πριν της λέω ‘πρέπει να μετρήσεις μέχρι το δέκα, να πάρεις μία βαθιά ανάσα και να αλλάξεις τελείως μέσα και έξω για να βγει η κωμωδία’. Μου απάντησε ‘δεν χρειάζεται να μετρήσω ούτε μέχρι το δέκα, θα μετρήσω μέχρι το τρία’. Μέτρησε και ήταν περιβόλι».
Ο αγαπημένος ηθοποιός και σεναριογράφος αποκαλύπτει ότι η επόμενη σειρά που θα κάνει στην τηλεόραση μάλλον θα είναι και η τελευταία του.
«Η επομένη τηλεοπτική μου σειρά, ίσως είναι η τελευταία μου και είναι στα χνάρια αυτού του τύπου της κατάστασης, όπως το ‘Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον’».