Ασχολήθηκε με τον κινηματογράφο στα 16 της. Υπήρξε μια μοναδική περίπτωση Ελληνίδας ηθοποιού του παλιού κινηματογράφου.
Η Μάρθα Καραγιάννη υπήρξε μια από τις πιο δημοφιλείς σταρ της χρυσής εποχής του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Οι γονείς της ήταν ποντιακής καταγωγής. Συγκεκριμένα η μητέρα της Δόμνα γεννήθηκε στο Μπακού και ο πατέρας της Χαρίλαος στο Αικατερινεντάρ. Η ίδια γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά μεγάλωσε στο Κερατσίνι.
Σπούδασε χορό και από τα οχτώ της χρόνια άρχισε να δίνει παραστάσεις στη Λυρική Σκηνή συμμετέχοντας στο παιδικό μπαλέτο της Λουκίας Σακελλαροπούλου (μαζί με την Ελένη Προκοπίου).
Αν και σπούδασε χορό, έγινε ηθοποιός. Με το ταλέντο να ξεχειλίζει τόσο στις ερμηνείες της όσο και στα χορευτικά της νούμερα στα μιούζικαλ, κατάφερνε να συναρπάζει και να καθηλώνει το κοινό. Ποτέ δεν πήρε τον απόλυτα πρώτο ρόλο, ξεχώριζε όμως μέσα από τις ταινίες συνόλου και καταγράφηκε στη συνείδηση του κόσμου, όχι απλά ως πρωταγωνίστρια, αλλά ως Σταρ! Ελκυστική γυναίκα με ακαταμάχητο στυλ, σαγήνευε τον αντρικό πληθυσμό και κέρδιζε τον θαυμασμό από τον γυναικείο.
Από μικρή μάθαινε χορό στη σχολή Μοριανόφ και μόλις 8 χρονών πρωτοεμφανίστηκε στη Λυρική σκηνή με το μπαλέτο της Λουκίας Σακελλαροπούλου. Το 1956, μαθήτρια ακόμα, απέκτησε άδεια ηθοποιού ως «εξαιρετικό ταλέντο», μετά την πρώτη της εμφάνιση στην ταινία της Φίνος Φιλμ «Η Άγνωστος» του Ορέστη Λάσκου. Την επόμενη χρονιά έκανε την πρώτη θεατρική της εμφάνιση στην επιθεώρηση «Ελέφαντες και Ψύλλοι».
Η Μάρθα Καραγιάννη έχτισε τον δικό της κινηματογραφικό μύθο τη χρυσή δεκαετία του ΄60. Η πορεία της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Φίνος Φιλμ και τον Γιάννη Δαλιανίδη. Η συνεργασία τους άρχισε το 1961, κερδίζοντας σημαντικό ρόλο στην ταινία «Ζητείται Ψεύτης». Την επόμενη σεζόν, Φίνος και Δαλιανίδης παρουσιάζουν το πρώτο ελληνικό μιούζικαλ «Μερικοί το Προτιμούν Κρύο», στο οποίο η Καραγιάννη σημειώνει μεγάλη επιτυχία ως αρραβωνιαστικιά του Ντίνου Ηλιόπουλου. Από τότε, αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι όλων των μιούζικαλ του Δαλιανίδη και της Φίνος Φιλμ, με την οποία γύρισε 20 ταινίες από τις 42 που έχει παίξει συνολικά στον κινηματογράφο.
Στη μεγάλη οθόνη από τα δεκάξι της
Η Μάρθα Καραγιάννη ξεκίνησε την καριέρα της μόλις στα 16 της χρόνια στην ταινία «Η άγνωστος».
Μια συμμετοχή της σε παράσταση του σχολείου την οποία οργανώνει ο θεατράνθρωπος Θανάσης Τράγκας, είναι η αφορμή για να την δει ο γνωστός σκηνοθέτης Ορέστης Λάσκος και να της προτείνει δοκιμαστικό για την συγκεκριμένη ταινία. Εκεί με δέος θα εμφανιστεί δίπλα σε “μεγαθήρια” της υποκριτικής όπως η μεγάλη Κυβέλη, Γιώργος Παππάς, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Ελένη Ζαφειρίου και το κιν/φικο της είδωλο Αλέκο Αλεξανδράκη.
Τον ηθοποιό που θα λατρέψει από τα μαθητικά της χρόνια και θα παρακολουθεί όλες τις παραστάσεις του ράβοντας καινούργια φορέματα κάθε φορά ειδικά για τις πρεμιέρες του. Ένα χρόνο μετά την ταινία θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στο θέατρο όπου θα γνωρίσει τον Γιάννη Δαλιανίδη με τον οποίο τέσσερα χρόνια αργότερα το 1961, με αποκλειστικό συμβόλαιο στον Φίνο, θα συνεργαστεί στα θρυλικά μιούζικαλ και τις αξέχαστες ταινίες που θα την καθιερώσουν σε ένα από τα δημοφιλέστερα αστέρια της εποχής.
Ακολουθεί μια λαμπρή καριέρα γεμάτη επιτυχίες, λάμψη, σημαντικές συνεργασίες στο θέατρο και μια γεμάτη προσωπική ζωή από μεγάλους και δυνατούς έρωτες και υπέροχα ταξίδια ζωής σε όλα τα μέρη του κόσμου. Ένα μεγάλο υποκριτικό ταλέντο με απόλυτη μεσογειακή ομορφιά και πληθωρικό και χυμώδες σώμα που σφράγισε μια ολόκληρη εποχή και ένας ακομπλεξάριστος, ντόμπρος και ειλικρινής χαρακτήρας μακριά από ίντριγκες, αντιζηλίες και ανταγωνισμούς.
Για πολλά χρόνια συγκατοικεί με την συνάδελφο και φίλη από τα νεανικά της χρόνια Ντόρα Δούμα, μια πραγματική φίλη ζωής και ο “φύλακας άγγελος” σε όλες τις στιγμές της ζωής της. Συγκινεί μέσα από τις υπέροχες ταινίες της και στις τηλεοπτικές εμφανίσεις να μαγεύει το φακό με την διαχρονική της ομορφιά και τις αλήθειες της».
«Ο έρωτας μωρός μου είναι γλέντι»
«Ο έρωτας μωρό μου είναι γλέντι» ήταν ο τίτλος της βιογραφίας που κυκλοφόρησε το 2001 και «Κορίτσι για μιούζικαλ» αυτός του βιβλίου που υπέγραψε για εκείνη ο Μάκης Δελαπόρτας 8 χρόνια αργότερα.
Η Μάρθα Καραγιάννη αγαπήθηκε και από το αντρικό και από το γυναικείο κοινό και απ’ όλη την ελληνική οικογένεια. Παρά την έκδηλη ομορφιά της και τη χυμώδη παρουσία της, ήταν πιο «φιλική» από την «μοντέρνα ομορφιά» της Ζωής Λάσκαρη, την «αριστοκρατικότητα» της Μαίρης Χρονοπούλου, για να χρησιμοποιήσω κάποια παραδείγματα «συνοδοιπόρισσών» της.
Ταίριαξε μαγικά με τον Κώστα Βουτσά, ενώ και εκτός δουλειάς κράτησε ανάλογη με τη δική του στάση, δίχως να προκαλεί ή να «κουτσουμπολεύει» δημοσίως συνάδελφούς της και «πέριξ» αυτών.