Για πρώτη φορά, μία ακυκλοφόρητη έκδοση για τη Μαρία Κάλλας, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή της, κυκλοφορεί αυτήν την Κυριακή με το «ΒΗΜΑ».
Μαρία Κάλλας, η απόλυτη ντίβα.
Για πρώτη φορά, μία ακυκλοφόρητη έκδοση, με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή της. Η ζωή και η θριαμβευτική καριέρα της πιο εμβληματικής καλλιτέχνιδας της Oπερας, που άφησε το ανεξίτηλο στίγμα της στην παγκόσμια μουσική σκηνή.
Τα πρώτα της βήματα στη σκηνή της Βερόνα και η μυθική πορεία μέχρι τη Σκάλα του Μιλάνου και την αποθέωση του κοινού σε όλο τον κόσμο.
Η πολυτάραχη προσωπική ζωή, ο απόλυτος έρωτας με τον Αριστοτέλη Ωνάση και ο μοναχικός θάνατος στο Παρίσι.
Καθώς πλησιάζει η εκατοστή επέτειος από τη γέννηση της Μαρίας Κάλλας το 1923, το παγκόσμιο ενδιαφέρον για την καριέρα της στο τραγούδι, την εξόχως χαρισματική της προσωπικότητα και την άκρως δραματική ζωή της –τόσο επί σκηνής όσο και εκτός αυτής– φαίνεται να αυξάνεται συνεχώς, παρά το γεγονός ότι πλησιάζουν τα 50 χρόνια από τον πρόωρο θάνατό της.
Η Μαρία Κάλλας, «Η Γυναίκα, Η Καλλιτέχνιδα», έχει αποκτήσει μυθικές διαστάσεις,
ιδιαίτερα στον κόσμο της μουσικής της όπερας.
Έζησε της ζωή της πάνω στην παγκόσμια σκηνή και η φήμη της εξαπλώθηκε σε όλο το εύρος της «δημόσιας συνείδησης» σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Μέσα από τις ηχογραφήσεις της το τραγούδι και η υποκριτική της συνεχίζουν να συγκινούν τις νέες γενιές των θαυμαστών της όπερας. Μπορούμε ακόμα να βιώσουμε την τέχνη της, τη λεπτή πολυπλοκότητα των ζωντανών εμφανίσεών της και, φυσικά, την ακτινοβόλο προσωπικότητά της.
Το βιβλίο αυτό προσφέρει μια νέα ματιά στη ζωή, την οικογένεια, τα προβλήματα και τη θριαμβευτική της καριέρα. Ξεκίνησε τη ζωή της σε μια ταραγμένη, δυστυχισμένη οικογένεια ελλήνων μεταναστών στη Νέα Υόρκη και έγινε η πιο διάσημη, λαμπερή τραγουδίστρια της όπερας του 20ού αιώνα, και όχι μόνο.
Η Μαρία Κάλλας ήταν μόλις 53 ετών όταν έφυγε από τη ζωή, στις 18 Νοεμβρίου 1977, στο Παρίσι.
Η Μαρία Κάλλας γεννήθηκε το 1923 και, ενόψει της εκατοστής επετείου της γέννησής της, οι νέες γενιές (και οι προηγούμενες) έχουν την ευκαιρία να ρίξουν μια «εκ βαθέων» ματιά στη μυθιστορηματική ζωή και την καριέρα αυτής της αινιγματικής, εξαιρετικά ταλαντούχας καλλιτέχνιδας, της La Divina (όπως είναι
ευρέως γνωστή μεταξύ των εκατομμυρίων θαυμαστών της μέχρι σήμερα). Δεν υπάρχει άλλη La Divinα. Αυτή είναι η μία και μοναδική.
Το ενδιαφέρον για την Κάλλας δεν έχει μειωθεί στο ελάχιστο στα 40 και πλέον χρόνια από τον θάνατό της το 1977.
Το αντίθετο μάλιστα. Πολλές νέες γενιές βίωσαν τη χαρά της ανακάλυψης του εξωπραγματικού, εξαίρετου τραγουδιού της στα χρόνια που ακολούθησαν τον θάνατό της. Έχουν γυριστεί αρκετές ταινίες για τη ζωή και την καριέρα της, συμπεριλαμβανομένης της Κάλλας για πάντα του Φράνκο Τζεφιρέλι (2004) και του ντοκιμαντέρ του Τομ Βολφ, «Η Μαρία Κάλλας εξομολογείται» (2018). Έγινε η πιο σημαντική τραγουδίστρια όπερας του 20ού αιώνα, παρόλο που η καριέρα της ως τραγουδίστριας θα μπορούσε να είχε διαρκέσει περισσότερο. Ορισμένες από τις εμφανίσεις της, ή αποσπάσματα των παραστάσεών της, μεταδόθηκαν στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, όπως και μερικές από τις συναυλίες και τα ρεσιτάλ της στο τέλος της καριέρας της. Η φωνή, η καριέρα και το χάρισμα της Κάλλας παρέμειναν αναλλοίωτα μέχρι τον 21ο αιώνα.
Φυσικά, αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμαστε μια νέα βιογραφία για την πολυτάραχη και περιπετειώδη ζωή της.
Η Κάλλας ήταν μια μοναδική καλλιτέχνιδα και επηρέασε πολλούς άλλους μέσω της τέχνης της. Τράβηξε την προσοχή επάνω της κατά τη διάρκεια της καριέρας της, και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950 όλες οι μεγάλες όπερες παγκοσμίως αγωνίζονταν να την κάνουν να τραγουδήσει για το κοινό τους.
Μέχρι το τέλος της ζωής της είχε γίνει ένα τόσο δημοφιλές είδωλο, ώστε ακόμη και όσοι δεν ενδιαφέρονταν για την όπερα μιλούσαν γι’ αυτήν. Τραγούδησε κυρίως στη Σκάλα του Μιλάνου, στο Κόβεντ Γκάρντεν και στη Metropolitan Opera, αλλά και σε θέατρα όπερας στη Νάπολη, τη Ρώμη, το Παλέρμο, τη Βενετία, το Παρίσι, το Σικάγο και το Ντάλας. Έδωσε ρεσιτάλ, των οποίων τα εισιτήρια εξαντλούνταν καθημερινά και έκανε πολλές ηχογραφήσεις τόσο σε ολόκληρες όπερες όσο και σε ρεσιτάλ. Έγινε η πιο ηχογραφημένη τραγουδίστρια της όπερας της εποχής της και ευτυχώς που έκανε αυτές τις ηχογραφήσεις ώστε να έχουμε για πάντα μια καταγραφή της φωνής και της καριέρας της στο τραγούδι. Ηχογραφήθηκε στους σημαντικότερους ρόλους της, ειδικά στους πρωταγωνιστικούς της Λουτσία ντι Λάμερμουρ, Νόρμα και Τόσκα, τους τρεις πιο διάσημους ρόλους της.
Ωστόσο εκτός από το τραγούδι της, ο κόσμος γοητεύτηκε σε μεγάλο βαθμό και από τη ζωή της. Οι φήμες κυκλοφορούσαν τριγύρω της όπως και οι παπαράτσι. Γινόταν είδηση ακόμα και όταν επιβιβαζόταν σε ένα σκάφος ή κατέβαινε από ένα αεροπλάνο.
Ο ξαφνικός της θάνατος το 1977 έγινε πρωτοσέλιδο σε όλο τον κόσμο και είδηση στους περισσότερους τηλεοπτικούς σταθμούς.
Η ιστορία έχει ξεχάσει σε μεγάλο βαθμό ότι η Μαρία Κάλλας γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη ως Καικιλία Σοφία Αννα Μαρία Καλογεροπούλου. Αλλά με τον θάνατό της έγινε εικονική πολίτης του κόσμου και αναμφισβήτητα αξιομνημόνευτη. Ο αντίκτυπος που είχε στον κόσμο της όπερας –στην πραγματικότητα στον κόσμο- είναι ανεκτίμητος.