1947. Το Παρίσι ακόμα παλεύει με την μεταπολεμική λιτότητα. Μετά από χρόνια που τα υφάσματα χρησιμοποιούνταν με φειδώ, ο Dior χρησιμοποίησε πανάκριβα υφάσματα, πολυτελή υλικά για να δημιουργήσει ένα νέο λουκ.
Και η νέα σειρά της Apple TV έχει τίτλο NEW LOOK. Πήρε το όνομα της από την θρυλική πρώτη κολεξιόν του Κριστιάν Ντιορ που έφερε επανάσταση στον χώρο της μόδας, αλλά παράλληλα γέννησε και μια αιώνια έχθρα που έμεινε στην ιστορία…
«Η υψηλή ραπτική έχει τον μεγάλο φόβο της απομίμησης. Αν και για μένα το να σε αντιγράφει κάποιος είναι επιτυχία. Δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς αντιγραφή και απομιμήσεις. Δεν υπάρχει», είχε πει η Κοκό Σανέλ.
Όλοι λάτρεψαν το νέα πνοή που έφερε ο Dior το ’47 στον μάλλον μουντό χώρο της μόδας εκτός από έναν. Την Κοκό Σανέλ, που τότε ήταν ήδη μια φτασμένη σχεδιάστρια και έβλεπε ξαφνικά στα 64 της πως όλα όσα είχε χτίσει με τα ανδρόγυνα λουκ, τις μιναμαλιστικές γραμμές, τις εμβληματικές τσάντες και το θρυλικό άρωμα να κλονίζονται από τον κομήτη με την κωδική ονομασία Dior.
Δύο κόσμοι
Χτες δημοσιευτήκαν οι πρώτες φωτογραφίες από την πολλά υποσχόμενη σειρά που εστιάζει στην αιώνια κόντρα του Κριστιάν Ντιόρ και της Κοκό Σανέλ.
Η σειρά θα έχει μόδα, δράμα και ίντριγκες με φόντο το Παρίσι μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, μια δύσκολη εποχή που οι γυναίκες ακόμη αγόραζαν υφάσματα με κουπόνια και φορούσαν σακάκια σε αυστηρή γραμμή που παρέπεμπαν σε στρατιωτικές στολές.
Τουλάχιστον σκανδαλώδης θεωρήθηκε από πολλούς η «σπάταλη» ποσότητα υφάσματος που χρησιμοποιήθηκε στις κομψές τουαλέτες του τόσο σύντομα μετά την ακραία φτώχεια που είχε επιφέρει ο πόλεμος.
Μετά το πρώτο σοκ, οι γυναίκες λάτρεψαν τα ρούχα του Dior που ήταν ντελικάτα, θηλυκά, πριγκιπικά. Δεν θα γινόταν διαφορετικά, αφού έντυναν μέχρι και τη πριγκίπισσα Μαργαρίτα.
Μέσα σε λίγους μήνες όλοι μιλούσαν για εκείνον. Αυτό ήταν αλώστε που έκανε πυρ και μανία την Κόκο Σανελ, που είχε αποσυρθεί από την ενεργό δράση ούσα ήδη μια φτασμένη και ζάμπλουτη σχεδιάστρια. Το αντίπαλο δέος λοιπόν που διεκδικούσε τον θρόνο της ήταν εκείνο που την οδήγησε να κάνει το μεγάλο comeback στα 70 της.
Ο πόλεμος μόλις είχε ξεκινήσει, με την Κοκό Σανέλ μάλιστα να εμφανίζεται εμπρηστική στις δηλώσεις της.
«Ο Dior δεν ντύνει τις γυναίκες, τις “ταπετσάρει”», είχε αναφέρει.
Ενίοτε και πικρόχολη…
«Δείτε πόσο γελοίες φαίνονται έτσι οι γυναίκες, φορώντας ρούχα ενός άνδρα που δεν ξέρει τις γυναίκες, δεν είχε γυναίκα και ονειρεύεται να γίνει γυναίκα».
Η πραγματικότητα είναι πως οι δυο αυτές κορυφαίες προσωπικότητες δεν είχαν τίποτα κοινό. Η Σανέλ ήταν η επιτομή της χειραφετημένης γυναίκας που εξέπεμπε μόνο δυναμισμό.
Και από την άλλη η φιλοσοφία του Dior ήταν οι κορσέδες, στενές γραμμές, μέσες δαχτυλίδι και μακριές φούστες τόσο μακριές ώστε να μην φαίνονται τα γόνατα που ο ίδιος θεωρούσε το πιο άσχημο σημείο του γυναίκειου σώματος.
Κατάσκοπος Σανέλ
Δεν έχει γίνει γνωστή η ημερομηνία προβολής της σειράς ούτε κι όμως αν θα σταθεί στον ρόλο που είχε διαδραματίσει η Σανελ στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ως κατάσκοπος των Ναζί.
Οι Γάλλοι ποτέ δεν της συγχωρέσαν ότι συνεργάστηκε με τους Ναζί. Ήταν και ο λόγος αλώστε που μετά τη λήξη του πολέμου έφυγε από το Παρίσι και έμεινε παροπλισμένη για 6 χρόνια στην Ελβετία. Αλλώστε είχε βγάλει τόσα λεφτά που δεν χρειαζόταν να ξαναδουλέψει.
Όμως ο κομήτης Dior ήτανε εκείνος που απείλησε την αυτοκρατορία του μινιμαλισμού που είχε χτίσει και ήταν ο λόγος -το κίνητρο- να επιστρέψει τότε στην ενεργό δράση.