Μήλον της έριδος για κυβέρνηση και αντιπολίτευση έγινε η ροζ ελληνική σημαία, έργο της ομογενούς καλλιτέχνιδος Γεωργίας Λαλέ που εκτέθηκε στο Γενικό Προξενείο της χώρας μας στη Νέα Υόρκη.
Σημειώνεται ότι το έργο πραγματεύεται το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των γυναικοκτονιών στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται επεξηγηματικά, «δημιουργήθηκε από σεντόνια, δωρεά γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες».
«Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους», έχουν αναφέρει σχετικά οι διοργανωτές της έκθεσης.
Παρά τον συμβολικό της χαρακτήρα, τη Δευτέρα έγινε γνωστό ότι ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης έδωσε εντολή να αποσυρθεί άμεσα η σημαία από το Προξενείο, μετά την τοποθέτηση του Δημήτρη Νατσιού, προέδρου της Νίκης στη Βουλή κατά τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.
Όπως ήταν αναμενόμενο η ενέργεια του υπουργού ξεσήκωσε πληθώρα αντιδράσεων από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η οποία υπερασπίστηκε σθεναρά το έργο της Ελληνίδας καλλιτέχνιδος.
«Η τέχνη επιτρέπεται να ‘παίζει’ με τα χρώματα εθνικών συμβόλων»
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης υπερασπίστηκε τη ροζ ελληνική σημαία με μια φωτογραφία του έργου του Αμερικανού καλλιτέχνη Ντέιβιντ Χάμονς από το 1990, που συνδυάζει τα χρώματα της Παναφρικανικής σημαίας με το σχέδιο της σημαίας των Ηνωμένων Πολιτειών για να αντιπροσωπεύσει την ταυτότητα της αφρικανικής διασποράς.
«Η τέχνη επιτρέπεται να ‘’παίζει’’ ακόμη και με τα χρώματα των εθνικών συμβόλων, όταν θέλει να μεταφέρει ένα μήνυμα -από την αντίθεσή της στον ρατσισμό μέχρι την ενδοοικογενειακή βία. Αντίθετα, η εξωτερική πολιτική της χώρας μας δεν επιτρέπεται να παίζει με τα εθνικά θέματα «υποκλινόμενη» -κυριολεκτικά και μεταφορικά- διότι αυτό είναι που προσβάλλει στην πράξη τα εθνικά μας χρώματα. *Η φωτογραφία από διάσημο έργο τέχνης, που δημιουργήθηκε πριν από 33 χρόνια. Δεν περιμένω από τον κ. Γεραπετρίτη να υποκλιθεί μπροστά στην τέχνη, αλλά τουλάχιστον ας την αφήσει στην ησυχία της», έγραψε στην ανάρτησή του ο Στέφανος Κασσελάκης.
«Η ακροδεξιά σχολή επιβάλλει μαύρη πολιτική στη χώρα»
Περίπου είκοσι λεπτά νωρίτερα από την ανάρτηση Κασσελάκη η Νέα Αριστερά με δική της ανακοίνωση τάχθηκε υπέρ του έργου τέχνης που προκάλεσε αντιδράσεις ζητώντας την ανάκληση της παρέμβασης Γεραπετρίτη.
«Η ακροδεξιά σχολή επιβάλλει μαύρη πολιτική στη χώρα. Μια γυναίκα καλλιτέχνις εκθέτει στη Νέα Υόρκη , στο ελληνικό προξενείο, έργα της για τις γυναικοκτονίες και την κακοποίηση των γυναικών. Ανάμεσα στα έργα είναι και η ελληνική σημαία φτιαγμένη από σεντόνια κρεβατιών γυναικών από την Ελλάδα. Η σημαία έχει το ροζ χρώμα. Η νεαρή Ελληνίδα εικαστικός μέσα από τη ροζ σημαία από σεντόνια συμπυκνώνει τη φωνή των Ελληνίδων γυναικών. Οι φασίστες δεν σηκώνουν μύγα στο σπαθί τους και ο κ. Γεραπετρίτης δεν τους χάλασε χατίρι. Έδωσε εντολή να κατέβει το έργο. Η κυβέρνηση υποκύπτει διαρκώς στις πιέσεις των ακροδεξιών. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε. Είμαστε με τη Τζώρτζια Λάλε. Είμαστε με την τέχνη. Είμαστε με τις γυναίκες. Ο κ. Γεραπετρίτης οφείλει να ανακαλέσει μια απόφαση που μυρίζει ακροδεξιά διολίσθηση» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς.
Ερωτηθείς σχετικά με την απόφαση ο εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Παύλος Μαρινάκης είπε: «Προστατεύουμε την ελευθερία της τέχνης αλλά κάποια πράγματα είναι πάνω από όλα, είναι ιερά και ένα από αυτά είναι η σημεία».