Αποκλειστική συνέντευξη στην εκπομπή «Buongiorno» και τη Φαίη Σκορδά έδωσε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης, λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα του γ’ κύκλου της δημοφιλούς σειράς «Maestro», απόψε στις 22.00 στο MEGA.
Η δραματική σειρά, με την υπογραφή του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, έρχεται να αποκαλύψει το φινάλε της ιστορίας της μέσα από 4 νέα επεισόδια. Το «Maestro» κάνει πρεμιέρα με το πρώτο επεισόδιο αποκλειστικά στο MEGA, απόψε. Τα υπόλοιπα τρία επεισόδια της τρίτης σεζόν θα προβληθούν back-to-back στο MEGA την Τρίτη 3, την Τετάρτη 4 και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στις 22:00.
Η συνέντευξη με τη Φαίη Σκορδά
Maestro ή Δάσκαλος;
Με το ‘Δάσκαλος’ ο πρώτος τίτλος; Μαέστρος είναι, δεν ήταν δάσκαλος ποτέ ο άνθρωπος. Δεν πήγε σε σχολείο, πήγε να φτιάξει ένα… και είχαν όλοι ξεσηκωθεί τότε γιατί να λέγεται δάσκαλος και όλο αυτό και θυμάμαι ότι ήμουν μια μέρα στο γύρισμα, κάναμε γύρισμα γιατί ακόμα στην αρχή δεν είχε τίτλο, ήταν προσωρινός τίτλος ο ‘Δάσκαλος’, και αυτό ήταν γιατί κάποτε είχα γράψει μια ταινία που λεγόταν ‘Ο Δάσκαλος’. Είχα πει θα του βάλω προσωρινό τίτλο αυτό και θα δω. Αλλά τελικά δεν ήταν δάσκαλος σε σχολείο, ήταν κάτι τελείως διαφορετικό.
Αυτή ταινία έχει βγει;
Όχι. Ήταν πριν 10 κάτι χρόνια. Έτσι, το ονόμασα ‘Maestro’ γιατί κάποια μέρα η Μαρίσα Τριανταφυλλίδου που καθόμασταν στο γύρισμα λέει την ατάκα «μαέστρο έπρεπε να σε φωνάζουν, όχι δάσκαλο». Υπάρχει αυτή η σκηνή, νομίζω ότι είναι στο δεύτερο επεισόδιο του πρώτου κύκλου. Και όταν τελειώνουμε την σκηνή, γυρνάω και της λέω «maestro πρέπει να λέγεται η σειρά».
Είναι η τρίτη σεζόν και τελευταία
Είναι η τρίτη σεζόν, ναι
Είμαστε σίγουροι για το τελευταία Χριστόφορε;
Αχ, αυτή η ερώτηση όλη την ώρα. Η αλήθεια είναι ότι το «Maestro» η ιδιαιτερότητα που έχει είναι ότι έφτιαξα έναν θίασο, γιατί έτσι το βλέπω, είναι σαν ένας θίασος, όλοι οι πρωταγωνιστές είναι πρωταγωνιστές, δεν είναι μια ιστορία που αφορά δύο ανθρώπους και που οι άλλοι λειτουργούν σαν δορυφόροι παράλληλα. Όχι. Είναι ένας θίασος ηθοποιών όπου οι χαρακτήρες αυτοί και οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες είναι τόσο δυνατοί και τόσο καλοί που θα μπορούσα να γράψω και άλλα πράγματα μέσα από αυτούς τους χαρακτήρες. Όμως σε αυτήν τη φάση που ετοιμαζόμαστε για την πρεμιέρα του τρίτου κύκλου, έχω ανάγκη λίγο να κάτσω, να μπορέσω και να ξεκουραστώ από όλο αυτό το οποίο ασταμάτητα από το ‘21 μέχρι τώρα δεν έχω κάτσει καθόλου. Τα πάντα στη ζωή μπορεί, θα δούμε.
Την πρεμιέρα και για πρώτη φορά θα δούμε το πρώτο επεισόδιο στο MEGA
Αποκλειστικά στο MEGA το πρώτο επεισόδιο το οποίο είναι και περίεργο, είναι σαν ταινία, δεν είναι ακριβώς επεισόδια, είναι 7 μικρά ταινιάκια ένα με τον κάθε χαρακτήρα, που στο τέλος ενώνονται. Είναι σαν πρεμιέρα ταινίας. Και αυτό που συζητήσαμε με το MEGA και που το βρήκαμε πολύ ωραία ιδέα, είναι να γίνει αποκλειστικά η πρεμιέρα στο MEGA και μετά όποιος θέλει να το δει στο Netflix. Αυτό που δεν έχει ξαναγίνει και το κάνει φέτος πρώτη χρονιά το MEGA είναι το back-to-back.
Είσαι τελειομανής;
Ναι, είμαι. Δεν θα έλεγα ότι είμαι συγκεντρωτικός παρόλο που πολλοί μπορεί να γελάνε αυτήν την στιγμή που το ακούνε, αλλά δεν θεωρώ ότι είμαι συγκεντρωτικός. Θεωρώ ότι ξέρω πώς να το κάνω αυτό το πράγμα καλά, ξέρω τι θέλω και όταν βλέπω ότι δεν μπορεί να το κάνει κάποιος άλλος θα μπω εγώ να το κάνω προκειμένου να προχωρήσει η δουλειά. Δουλεύω πάρα πολλές ώρες για τα πάντα και κάποιος θα πει ότι είναι συγκεντρωτισμός αυτό. Δεν είναι συγκεντρωτισμός, είναι ότι δεν υπάρχουν τόσοι άνθρωποι ώστε να κάνουν όλα αυτά που πρέπει και θα το κάνουν και στο «Maestro». Πάρα πολλά πράγματα έγιναν με τρομερά μεγάλη αυτοθυσία από πάρα πολύ κόσμο. Όλοι οι άνθρωποι που δούλεψαν για το «Maestro» έβαλαν πλάτη και έκαναν πράγματα για τα οποία δεν πληρώθηκαν καν. Και ο πρόεδρος του καναλιού, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, αν δεν ήταν ο Βαγγέλης Μαρινάκης προκειμένου να πει «καν’ το το Maestro» που ήταν μια πολύ ακριβή δουλειά και δεν ξέραμε αν θα την πουλήσουμε στο εξωτερικό, δεν θα γινόταν αυτή η δουλειά. Αυτό ήρθε μετά. Άρα το ρίσκο… ο πρώτος στον οποίο χρωστάω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ είναι ο κ. Μαρινάκης. Αυτός μου είπε καν’ το και ‘γω θα πάρω το ρίσκο να μην βγάλει τα λεφτά του.
Ήταν μια εποχή που όλοι μου ζητούσαν να κάνω κάτι στην Ελλάδα, όταν θα τελείωνε το lockdown. Λόγω της κατάστασης, είχα σκεφτεί πώς θα κάνω γύρισμα, αν κάνω στην Ελλάδα γύρισμα; Μπορώ να κάνω στους Παξούς είχα σκεφτεί. Έτσι, ξεκίνησαν οι Παξοί, από αυτό. Έτσι, άρχισα να γράφω το «Maestro», εκεί πάνω ξεκίνησαν οι κουβέντες για το πού θα γίνει, πώς θα γίνει, και με είχε πάρει ο Βαγγέλης Μαρινάκης από πριν να μου πει ότι το MEGA θα ξαναρχίσει και θα ήθελα κάποια στιγμή να συνεργαστούμε. Να είναι καλά που, αμέσως όταν μιλήσαμε, δέχτηκε να το κάνουμε. Και έτσι φτιάχτηκε το «Maestro». Δεν ήταν προγραμματισμένο να γίνει. Ήταν για μένα και παραμένει ένα κομμάτι ηλικιακά εξέλιξης και μεγαλώματος δικό μου με το πώς εγώ βλέπω τον κόσμο γύρω μου. Δεν ήθελα απλά να γράψω μια ερωτική ιστορία, ήθελα να γράψω για 10 διαφορετικά μοντέλα ανθρώπων στην κοινωνία. (…) Δείχνω πράγματα, θέτω ερωτηματικά, τα φωτίζω από όλες τις πλευρές και δεν κουνάω δάχτυλο.
Στα δικά σου πολύ προσωπικά θέματα τι επικρατεί;
Εκεί επικρατεί όχι πια τόσο πολύ τρέλα, μια επίγνωση και ενσυναίσθηση του τι ακριβώς συμβαίνει γύρω μου. Δεν χτυπάω πόρτες όπως χτύπαγα παλιά. Παλιότερα ό,τι μπορεί να βίωνα και ό,τι μπορεί να συνέβαινε μετά το έγραφα. Είναι πιο ήρεμα, πιο συνειδητοποιημένα. Δεν αναπολώ τόσο πολύ το παλιά.
Έχεις αλλάξει;
Δεν νομίζω ότι έχω αλλάξει, νομίζω ότι είμαι πιο ήρεμος.
Ο έρωτας δεν θέλει και πάθος;
Τίποτα από όλα αυτά που συζητάμε τώρα δεν αναιρούν τον έρωτα. Ο έρωτας είναι η αρχή.
Στο «Maestro» έχει υπάρξει μια συγκυρία μαγική και σπάνια που δεν την έχω συναντήσει ξανά σε άλλη δουλειά. Ηθοποιοί και συνεργείο λειτούργησαν σαν μία οικογένεια. Έπαιξαν ρόλο και οι Παξοί σε αυτό.
Όταν βλέπεις τον εαυτό σου στο μόνιτορ, εκεί αυτοπεποίθηση υπάρχει;
Υπάρχει πάρα πολύ χιούμορ όταν βλέπω τον εαυτό μου στο μόνιτορ. Επίσης μπορώ να σου αποδομήσω σε δευτερόλεπτα όλη αυτήν την εικόνα. Σαν σκηνοθέτης όταν είμαι ή στην παραγωγή όταν βρίσκομαι συζητάω και τον εαυτό μου τον αναφέρω, τον ρόλο μου, αυτόν θα τον βάλουμε να κάνει αυτό ή πάρα πολλές φορές όταν θα διαβάσω το σενάριο θα πω τι αηδία σκηνή είναι αυτό που έχω γράψει, πάμε να το διορθώσουμε.
Το ηθοποιός, συγκριτικά με όλο το άλλο, το αναφέρεις πολύ λίγο
Έχει έρθει τρίτο. Σαν παραγωγός αν θες να σου μιλήσω θα σου πω ότι πρέπει να τον έχουμε, σαν μάρκετινγκ μπορώ να σου μιλήσω. Σαν άνθρωπος, είναι κάτι που αγαπάω, είναι κάτι η κάμερα που έχω μάθει να είμαι μπροστά σε αυτό, μου λείπει μερικές φορές, αλλά πολύ λιγότερο από ό,τι παλιότερα. Είμαι πιο ελεύθερος. Είναι ένα κομμάτι δικό μου, δεν το αρνούμαι καθόλου και είναι ένα κομμάτι που το ξέρω πια πολύ καλά.
Συνάντησα μια μέρα έναν πολύ παλιό μου συνεργάτη και είναι τώρα στο συνεργείο σου και μου λέει «δεν έχεις πιο καλό συνεργάτη από τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη»
Την κάνω αυτήν τη δουλειά 33 χρόνια. Σε άλλες εποχές θα μπορούσα να πάρω πρόωρη σύνταξη. Την κάνω από 16 χρόνων, έχω μεγαλώσει μέσα στα πλατό, έχω μεγαλώσει μπροστά και πίσω από την κάμερα, δεν θα μπορούσα αλλιώς. Για μένα η δουλειά αυτή είναι και ένα κομμάτι ζωής. Όταν έχω έναν άνθρωπο απέναντί μου και τον εκτιμάω, θα τον σεβαστώ και θα σεβαστώ και τους 60 ανθρώπους που έχω εκείνη τη μέρα να τρέξω. Θα το κάνω και σαν άνθρωπος και σαν επαγγελματίας προκειμένου να γίνει αυτό που το βράδυ έχω γράψει σπίτι μου. Σέβομαι αυτό που κάνουμε, η σχέση μου με τους ανθρώπους είναι τέτοια.
Σε αποκαλούν «Μίδα» της μυθοπλασίας και ό,τι πιάνεις γίνεται χρυσή επιτυχία. Ποιο είναι το μυστικό τελικά;
Δεν υπάρχουν μυστικά. Το μόνο χαρακτηριστικό που θα μπορούσα να πω ότι για όλους τους ανθρώπους που κάνουμε αυτήν τη δουλειά, είναι να λατρεύουν αυτό που κάνουν. Εγώ είμαι ερωτευμένος με αυτό που κάνω, είμαι παθιασμένος, είναι σαν μία ερωτική σχέση.