Ο Αντωνάκης, ανώτερος διευθυντής κάποιου Υπουργείου, ιδιότροπος και στριμμένος επιφανειακά αλλά ρομαντικός κατά βάθος, μαθαίνει από τον δικηγόρο της πρώην γυναίκας του ότι το σπίτι, στο οποίο πριν από λίγο καιρό κατοικούσε μαζί της, πρόκειται να κατεδαφιστεί για να δώσει την θέση του σε μια πολυκατοικία. Η νοσταλγία του παρελθόντος φέρνει τα βήματά του στην περιοχή και οι αναμνήσεις αρχίζουν να κατακλύζουν την σκέψη του: από την γνωριμία του με την Ελένη, μια ταπεινή και αγράμματη λαϊκή γυναίκα, μέχρι την ημέρα του γάμου τους, όπου αμέσως μετά το μυστήριο οι πρώτες συγκρούσεις στην συζυγική εστία τους οδήγησαν στην πλήρη ρήξη και τον τελικό (;) χωρισμό…
Με δυο λόγια: Μια γυναίκα, που πριν τον γάμο της υποχωρούσε σ’ όλες τις αξιώσεις του άντρα της, ξεσπαθώνει αμέσως μετά.
*** Η πραγματικά αξιόλογη αυτή ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας του Φεστιβάλ Σικάγου του 1965, ενώ την ίδια χρονιά συμμετείχε και στο Φεστιβάλ Βερολίνου. Ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Γιώργο Κωνσταντίνου στο ρόλο του νευρασθενικού, απότομου, γκρινιάρη Αντωνάκη, αλλά και της Μάρως Κοντού στο ρόλο της υποταγμένης Ελενίτσας. Απολαυστική ωστόσο είναι και η παρουσία της Δέσπως Διαμαντίδου στο ρόλο της καλόκαρδης γλωσσοκοπάνας Κουμπαρομπεμπέκας. Η κορυφαία ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε στην Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Πραγματοποίησε την πρώτη της εμφάνιση το 1942 με το έργο “Δεν φταίει τ’ αστέρι μας”. Ακολούθησαν μεταξύ άλλων:”Αρχισιδηρουργός”,”Δωδεκάτη νύχτα”, “Νόρα”, “Εκάβη”,”Γλάρος”,”Θεσμοφοριάζουσες”. Στον κινηματογράφο η παρουσία της ήταν κυρίως σε ρόλους δυναμικής και αποφασιστικής γυναίκας: “Κόκκινα φανάρια”, “Στεφανία”, “Κορίτσι της γειτονιάς”, “Η Αλίκη στο Ναυτικό”, “Νο Μίστερ Τζόνσον” και στο θρυλικό πιά “Ποτέ την Κυριακή”. Μεγάλη επιτυχία γνώρισε και στην Αμερική με το θεατρικό “Ιλυα Ντάρλινγκ” στο πλευρό της Μ. Μερκούρη και του Ν. Κούρκουλου. Έντονη προσωπικότητα, η σπουδαία ηθοποιός μετέφρασε μεταξύ άλλων και τα έργα : “Βάβας”, “Ποντικοπαγίδα”, “Οργισμένα νιάτα”, “Δεν θα τα πάρεις μαζί σου”.
Η Μάρω Κοντού δεν φοβάται τον Γιώργο Κωνσταντίνου και η ταινία κόβει 297 χιλιάδες εισιτήρια κατακτώντας την 13η θέση για την κινηματογραφική σεζόν 1964 -1965
Επιχρωματισμένη